21 Nisan 2007 Cumartesi

Ebabil Edebiyat Geldi

EBABİL YAYINLARINDAN YENİ KİTAPLAR YENİ DİZİLER

BARBAR SENFONİ MESELESİZ ŞİİRE KARŞI

Kökler dergisi şairlerinden Ali K. Metin’in üçüncü şiir kitabı Barbar Senfoni, Ebabil Yayınları şiir dizisinin ilk kitabı olarak çıktı. Şiirini hayatımızın ve insanımızın temel meseleleri üzerine kuran Ali K. Metin, konuşma dilini rafine bir lirizm üzerinden işletmeye bu kitabında da devam ediyor. Önceki kitaplarından farklı olarak bu kitabında anti-kapitalist, anti-emperyalist bir tavrı öne çıkarıyor.
Barbar Senfoni’yle şiirini hayatın gür ırmaklarında yüzdüren Metin, barbarlığı zulme karşı çıkmak bağlamında kavramsallaştırarak “ben”i “biz”de, bizi bende arıyor.

İKRAR

2004 yılında Dergâh’ta peş peşe yayımlanan şiirleriyle dikkatleri üzerine çeken Zeynep Arkan’ın ilk kitabı İkrar, Ebabil Yayınları şiir dizisinden çıktı. Konuşma dilini kendine özgü bir romantizmle işleten Arkan hareketli ve rahat bir dile sahip.
Şiirinin kalitesiyle genç kuşak şairler içinde öne çıkmayı başaran Arkan’ın hayattan beslenen, rol yapmaya tenezzül etmeyen şiiri, sahiciliğini sürekli ve dikkatli bir şekilde koruyor. Dil oyunları diyebileceğimiz yetenek gösterisinde de, ironi yoluyla zekâsını konuştururken de şiirini zaafa uğratacak yapaylıklardan uzak durmayı başarıyor. Zeynep Arkan’ın şiir potansiyelinin belgesi niteliğindeki İkrar, günümüz şiiri adına bir kazanç olarak öne çıkıyor.

SAĞLAM ŞİİR

Osman Özbahçe’nin günümüz şiirini yakından okumaya tâbi tutan yazıları Sağlam Şiir’de toplandı. Ebabil Yayınları eleştiri dizisinin ilk kitabı olarak çıkan Sağlam Şiir, tartışma açıcı değerlendirmeler içeriyor. Günümüz şiirindeki güçsüzlüğün sebeplerine yoğunlaşan kitabında Özbahçe, şiirimizi yoldan çıkarmaya dönük manipülatif tavırları ters yüz etmeye çalışıyor. Bilhassa günümüz şiiri üzerinde duran yazar, edebiyat ortamındaki şiir algılarına ve pratiklerine ilişkin cesur ve uyarıcı eleştirilerde bulunuyor. Meselesiz bir şiirin itibar göremeyeceğini ileri süren Özbahçe, eleştirel cesaretin ve açık sözlülüğün ne anlama geldiğini okuyucuya bir kere daha hatırlatıyor.

Hiç yorum yok: