21 Nisan 2007 Cumartesi

Ebabil Nisan Kitapları

EBABİL GÜÇLÜ


YERLERE GÖKLERE / ABDULLAH HARMANCI

Günümüz hikâyesinin en dikkate değer isimlerinden biri olan Abdullah Harmancı’nın üçüncü hikâye kitabı Yerlere Göklere, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. Modern zaman karşısında güçsüz düşmüş insanımızın hikâyesi Abdullah Harmancı’nın elinde birinci sınıf bir anlatıma kavuşuyor. Çoktan usta bir hikâyeci olan Abdullah Harmancı’nın yeni kitabı edebiyatımızın hizmetinde.

HAY HAY HAYAT / İBRAHİM DEMİRCİ

Türkçe yazılarıyla, Türkçeye verdiği emekle, değerle bilinen şair İbrahim Demirci’nin yeni deneme kitabı Hay Hay Hayat, Ebabil Yayınları’ndan çıktı. Günlük hayatımızın gözden kaçan, önemsiz addedilen meselelerinin nelere yol açabileceğini merak edenlere… Edebiyat zevki diye bir şey var diyenlere…

ÇETE KURMA HAZIRLIKLARI / EVREN KUÇLU

Herkes günümüz şiirinin meselelerini, açmazlarını, içine düştüğü güçsüzlüğü konuşuyor, yazıyor. Ama kimse bu güçsüzlüğü aşacak çabaların üstüne gitmiyor, düpedüz, destek çıkmıyor. Hesap, benim görmediğimi kimse görmez üzerine kurulu. Millet Türk şiirini devekuşu zannediyor. Türk şiiri de, Türk şairi de devekuşu değildir. Ebabil Yayınları, Evren Kuçlu’nun Çete Kurma Hazırlıkları’nı iftiharla sunar. Edebiyat dergilerinde bugüne değin sekiz şiiri yayımlanmış şairin dokuz şiirlik bu ilk kitabını, iftiharla sunar.

NARLA KAN / ÂKİF KURUÇAY

Türk şiirini güçten düşüren meselelerle baş etmenin en etkili yollarından birisi, olumlu örnekler üzerinden gitmek ve buradan açılacak damarı kitap yayınlarıyla genişletmektir. Günümüz şiirine sağlam bir korunak açmayı hedefleyen Ebabil Yayınları, son derece temiz bir şiire sahip Âkif Kuruçay’ın Narla Kan’ını sizlere sunarken görevini yapmanın rahatlığı içindedir.

Ebabil Kitapları Nerede?

NOBEL YAYIN DAĞITIM

İstanbul: 0 212 511 61 44
Ankara: 0 312 435 61 31
İzmir: 0 232 441 13 55
Konya: 0 332 35219 57
Erzurum: 0 442 235 23 23
Trabzon: 0 462 326 85 90
Diyarbakır: 0 412 224 40 91
Adana: 0 322 233 00 29
Bursa: 0 224 223 01 19

Ebabil Şubat 2007 Kitapları

EBABİL YAYINLARI ŞUBAT 2007 KİTAPLARI


TAŞ SUYA DEĞDİ

Suavi Kemal Yazgıç’ın ikinci şiir kitabı Taş Suya Değince, Ebabil Yayınları Şiir Dizisinden çıktı. Suavi Kemal Yazgıç’ın yaşanan hayata yönelik bir dikkatten doğan şiiri, güncelin içindeki sıradanlaşmaya karşı çıkan bir farkındalığı ihsas ettirir. Hayatı kurcalamakla kalmayıp bir idrak hâli olarak kendini gösterir. Yazgıç bunu yaparken güncelin şiiri ekarte edici tuzaklarına karşı bir tavrı da elden bırakmaz.

YAKI

Şair Mehmet Aycı’nın üçüncü şiir kitabı Yakı, Ebabil Yayınları Şiir Dizisinden çıktı. Her kitabıyla şiir çıtasını biraz daha yükselten Mehmet Aycı, yeni kitabı Yakı’da, eski şiirimizin rüzgârıyla Anadolu’da dolaşan kara yağız bir delikanlı edasıyla konuşuyor. Samimiyet bu kitabın en belirgin niteliği. Okuyucuyu büyülemeye dönük biçim numaralarına yüz vermeyen Aycı, bugün, hece şiirini en doğru değerlendiren şairlerimizden biri. Zengin ve derinlikli bir şiir dünyasına sahip Aycı’nın kitabı, iyi şiir peşinde koşanlar için ilâç hükmünde.

ELEŞTİRİMİZİN YERİ ALİ METİN’İN ESERİ

Eleştirimiz, Türk şiiriyle kurduğu bağ sayesinde canlılığını koruyor. Modern şiirimizin kavranışında önemli bir esere imza atan Ali K. Metin’in yeni kitabı Şiir Harmanı / Modern Türk Şiirinden Kesitler, Ebabil Yayınları Eleştiri Dizisinden çıktı. Özellikle Yahya Kemal, Necip Fazıl, Orhan Veli, Metin Eloğlu, Attilâ İlhan, Turgut Uyar, Ece Ayhan, Sezai Karakoç, Alaaddin Özdenören, Cahit Zarifoğlu ve İsmet Özel şiirinin yakın okumaya tâbi tutulduğu kitap nitelikli eleştiri eserine tutkun okuyucuların başucu kitabı niteliğinde.

Mağlubiyet İdeolojisinin Sonu

EBABİL’DEN MAĞLUBİYET İDEOLOJİSİNİN SONU

Ebabil Yayınları, D. Mehmet Doğan’ın Mağlubiyet İdeolojisinin Sonu isimli eseriyle kanat çırpmaya devam ediyor. Mağlubiyet İdeolojisinin Sonu, Türkiye’nin yakın tarihini doğru okuma kılavuzu mahiyetinde bir kitap. Tarihsizleştirilmiş bir halkın kimlik ve aidiyet arayışının seyir defteri. Aidiyetle meşruiyet arasındaki açıklık hiçbir ülkede Türkiye ölçüsünde değildir. 20. yüzyılın başındaki şartların dayattığı kavramlaştırmalarla 21. yüzyılda ayakta kalmaya çalışan mağlubiyet ideolojisine güçlü bir darbe indiren D. Mehmet Doğan, sizleri gerçeklerle yüzleştiriyor.

Mağlubiyet İdeolojisinin Sonu
D. Mehmet Doğan
Ebabil Yayınları
308 sayfa

Ebabil Edebiyat Geldi

EBABİL YAYINLARINDAN YENİ KİTAPLAR YENİ DİZİLER

BARBAR SENFONİ MESELESİZ ŞİİRE KARŞI

Kökler dergisi şairlerinden Ali K. Metin’in üçüncü şiir kitabı Barbar Senfoni, Ebabil Yayınları şiir dizisinin ilk kitabı olarak çıktı. Şiirini hayatımızın ve insanımızın temel meseleleri üzerine kuran Ali K. Metin, konuşma dilini rafine bir lirizm üzerinden işletmeye bu kitabında da devam ediyor. Önceki kitaplarından farklı olarak bu kitabında anti-kapitalist, anti-emperyalist bir tavrı öne çıkarıyor.
Barbar Senfoni’yle şiirini hayatın gür ırmaklarında yüzdüren Metin, barbarlığı zulme karşı çıkmak bağlamında kavramsallaştırarak “ben”i “biz”de, bizi bende arıyor.

İKRAR

2004 yılında Dergâh’ta peş peşe yayımlanan şiirleriyle dikkatleri üzerine çeken Zeynep Arkan’ın ilk kitabı İkrar, Ebabil Yayınları şiir dizisinden çıktı. Konuşma dilini kendine özgü bir romantizmle işleten Arkan hareketli ve rahat bir dile sahip.
Şiirinin kalitesiyle genç kuşak şairler içinde öne çıkmayı başaran Arkan’ın hayattan beslenen, rol yapmaya tenezzül etmeyen şiiri, sahiciliğini sürekli ve dikkatli bir şekilde koruyor. Dil oyunları diyebileceğimiz yetenek gösterisinde de, ironi yoluyla zekâsını konuştururken de şiirini zaafa uğratacak yapaylıklardan uzak durmayı başarıyor. Zeynep Arkan’ın şiir potansiyelinin belgesi niteliğindeki İkrar, günümüz şiiri adına bir kazanç olarak öne çıkıyor.

SAĞLAM ŞİİR

Osman Özbahçe’nin günümüz şiirini yakından okumaya tâbi tutan yazıları Sağlam Şiir’de toplandı. Ebabil Yayınları eleştiri dizisinin ilk kitabı olarak çıkan Sağlam Şiir, tartışma açıcı değerlendirmeler içeriyor. Günümüz şiirindeki güçsüzlüğün sebeplerine yoğunlaşan kitabında Özbahçe, şiirimizi yoldan çıkarmaya dönük manipülatif tavırları ters yüz etmeye çalışıyor. Bilhassa günümüz şiiri üzerinde duran yazar, edebiyat ortamındaki şiir algılarına ve pratiklerine ilişkin cesur ve uyarıcı eleştirilerde bulunuyor. Meselesiz bir şiirin itibar göremeyeceğini ileri süren Özbahçe, eleştirel cesaretin ve açık sözlülüğün ne anlama geldiğini okuyucuya bir kere daha hatırlatıyor.